2016. március 26., szombat

Kapospula - Jágónak - Baranyajenő

Ideális túraidő lett volna ha nem esik, de esett. Nem nagyon, csak éppen annyira, hogy a jó kis zselici agyag csúszós, cuppogós, ragadós legyen, néhány kilóval növelve a bakancs súlyát. Hármasban még vacilláltunk, öten már tébláboltunk de amikor nyolcan lettünk határozottan menni akart mindenki. Vonatra szálltunk hát ahol először használhattam a nyugdíjas kedvezményt 90%-os változatban az egész napi utazási költségem kevesebb volt mint egy gombóc fagylalt. Szóval így könnyű.
A vonaton kellemes meglepetés ért mert a  TTSE elnöke, Benedek Balázs aki ma egyben a túravezetői funkciót is ellátta egy Emléklapot adott át abból az alkalomból, hogy egyike vagyok azoknak akik 15 éve az alakuló közgyűlésen a TTSE-t létrehozták és jelenleg is tagok.
(Na jó hallottam már a dologról de azért jólesett) A 15 fős alapító csapatból még Bakonyi János aki az elmúlt évig folyamatosan az egyesület elnöke volt  kapta meg ezt az elismerést.
Az alapítók.
Voltak akik nem értettek egyet azzal, hogy én kaptam,  de Őket nem látom az alapítók névsorában!  Ja, és annál tessék reklamálni aki ezt kitalálta, én csak kaptam, nem kértem!
Vonatunk lassan begördült Kapospula főpályaudvarára ahol megkezdtük a gyaloglást. A Kapos Dáró nevezetű  hídján átkelve lehetőségünk nyílt a napi jó cselekedet végrehajtására.  Túratársam talált egy jó vastag tárcát. Igazolványok, bankkártya stb. szóval minden ami fontos benne volt.
A lakcím alapján kiderült, hogy kis kitérővel el tudjuk vinni a gazdájának, meg is tettük. Pálinkája ugyan nem volt de mi nem vagyunk olyanok ... azért átadtuk az elveszett dolgait, majd a kocsmában találkoztunk a csapat többi tagjával és együtt indultunk tovább.
A szemerkélő esőben megnéztük a Szent Anna kápolnát és a mellette lévő forrást, majd a Nyerges-tó partján folytattuk utunkat.
A szép erdei út kimelegített, mivel felfelé lejtett, de a tavaszi virágok tömege felejtette az esőt és a fáradtságot.

Lassan felértünk a tetőre, majd az országúton megérkeztünk Jágónakra. Jótett helyében jót várj!

A közmondás ezúttal bejött, a reggeli jó cselekedetünkért cserébe  a "véletlen" úgy hozta, hogy a falu Húsvéti focinapjába cseppentünk be és rögtön meghívták az egész csapatot egy helyben sült, friss meleg lángosra, volt akit többre is.
A kocsmában ki ki a kedve szerint szomját olthatta, és meghallgathattuk a "magyarság" legnépszerűbb diszkó számait is a helyi wurlitzer előadásában.
A videóhoz FireFox vagy Chrome böngésző szükséges!

Származási hely: Kapospula - Jágónak - Baranyajenő
Pihenés után a piros sáv jelzésen egy alapos dagonyázás következett de azért csak elértünk a Hármas-határhoz ahol pihenésképp ebédszünetet is tartottunk.
Erre felé is most van a medvehagyma szezon így Edit is megtöltötte szatyrait, persze ügyelve a 2 kg/fős limitre.
Jól álltunk idővel pedig a csúszós sáros terepen esetenként fárasztóan és lassan tudtunk haladni de még így is elértük a tervezettnél egy órával korábbi buszt.
Egy jelzetlen de szép és az eddigieknél jobban járható úton  ereszkedtünk le Baranyajenőre, ahol a 17.5 km-es túránk egy szép Húsvéti tojásfa közelében véget ért. Köszönöm a túrát.

Még több fotó katt a kis képre: