2019. március 16., szombat

Mesztegnyő - Tőzike

Szép, nagy csapat jött össze ezen a kora tavaszi napon Mesztegnyőn. Kb. 60-an lehettünk összesen.

A két kocsis különvonat begördült a Mesztegnyői pályaudvarra mi pedig megszálltuk. Volt egy zárt kocsi és egy majdnem cabrió. Én ebben voltam Kak-puszta felé menet, mivel ebből jól lehet fotózni. Több csendes természetfotós is volt a csapatban és volt aki bosszantóan mindenkit "félre lökve" akart eredményes lenni, - nem közénk tartozott!



Nem volt melegünk. Vonatunk a Búsvári-tó partján haladt majd gyorsan beértünk az erdőbe itt található a Szúnyogvár megálló, ami a Május 1.-i kisvonatos túrákról jól ismert, hiszen akkor eddig jön csak a vonat.





Mi most addig mentünk ameddig volt sín azaz Felsőkak főpályaudvarig, ahol megemlékeztünk Noszlopy Gáspárról. Itt csatlakozott hozzánk a házigazda aki a SEFAG képviseletében elkalauzolt bennünket a Tőzike tanösvény azon pontjára ahol ezek a szép kis virágok találhatók.




Nekem most úgy tűnt több volt mint pár éve amikor egy hasonló túrán jártam erre. A tanösvénynek csak egy kis részét jártuk be, ez nem így volt tervezve de engem nem zavart mivel a többi részén is jártam már.


Elmentünk az Aranyos-patakig majd ott visszafordulva ugyanott ahol jöttünk vissza mentünk a vonatra. A gyalogtúra elmaradt szakaszáról a korábbi túrabeszámolómban találtok képeket és leírást is.








Nem bántam, hogy így alakult ugyanis a visszafelé döcögő vonat megállt a Búsvári megállónál és innen besétálhattunk a szép nagy madár megfigyelő toronyhoz, ami valójában egy kilátó a Búsvári-tó K-i partján és itt még nem jártam.

Elég sok medvehagyma is volt ezen a részen így többen aktív "legelészésbe" is kezdtek, én tartottam magam a Természetvédő Turisták alapelvéhez és a természetvédelmi területen nem szedtem semmit.
(Az alábbi képek Illia Jolán felvételei)




Lehet, hogy egyedül voltam, de hát ilyen a világ, volt akinek a kezében letépett szúrós csodabogyó ágat láttam, de nyilván úgy találták és nem tépték!
Miután jól kiláttuk magunkat ismét vonatra szálltunk és vissza döcögtünk Mesztegnyőre.

A faluban egy kivételével minden vendéglátóipari egység bezárt. 

A főutcán a még üzemelő TÓ-BISZTRÓ-t érdemes azért felkeresni hiszen itt található az RP-DDK túramozgalom egyik pecsétje, a másik a faluháznál van. Útközben egy kedves kéktúrázó párral is találkoztunk, Zalából érkeztek és az ismert nagy létszámú kéktúrázó csapat részére az előbejárást tartották. Hara Henriett nagyon komoly csapatot hozott össze és nyilván sokan teljesítik is a teljes útvonalat. Gratulálok a Nagyot álmodtam - Túrázz velem  csapatnak.


Mi még oltottuk a szomjunkat egy kicsit, majd haza buszoztunk. Könnyű és kényelmes kirándulás volt ez, nem fárasztó gyalogtúra. Sok élménnyel, természeti látnivalóval találkozhattunk ezen az érdekes Belső-Somogyi homokvidéken. Köszönöm a szervezést.

Még több fotó katt a kis képre:
Mesztegnyő - Tőzike

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése