2019. március 17., vasárnap

Zselic Turistája 2.

Szentbalázs - Cserénfa - Herceg-források - Kaposszentjakab

Jó időt ígértek és elhittük. Kimondottan napfényben és melegben szerettünk volna túrázni ezért 10-kor indultunk.

Elbuszoztunk Szentbalázsra, majd a régi vasút nyomvonalán a medvehagymák és gyíkok útján érkeztünk meg Cserénfára. Ja és nünükét is láttunk.

A falun átsétálva megnéztük a korábban még nem látott várat, nagyon aranyos és jópofa ötlet. A sárga forrás jelzésen a horhó porszáraz emelkedője megizzasztott de szép volt.

Megnéztük a napozó gyíkot itt is majd a szőlőhegyen át lassan elértük az erdőt.  A szarvasok több helyen keresztezték az utunkat egyet sikerült is elkapni a fényképezőgéppel.

Ennek örülve egy szép nagy nyuszit is felriasztottunk  pár méterre tőlünk, jó nagy zajjal húzott el. Nagyon szép az erdő, rengeteg a kora tavaszi virág és a szép napos időben az élénk színek még szebbé tették a túrát.

A medvehagyma is szép nagyra nőtt már, itt ott bimbós, lassan elöregszik. Szedtünk egy kicsit út közben is, de a források előtt rengeteg van, szedték is zsákszámra , késsel, hagymástól! Nyilván volt engedélyük így talán nem gond ha az egyik autót megörökítettük a tetthelyen, a másik éppen elment.

Mi azért belül maradtunk a 2 kg-os fejadagon,  - a fagyasztómban még korábbi ismeretlen évjáratút is találtam. Pihenő és ebédszünet után lassan tovább indultunk. Szentjakab előtt nemsokkal egy család jött szembe 2 quaddal, az úton. Nyilván nem tudták merre járnak mert útbaigazítást kértek, hogy találnak ki az erdőből. Mivel közel volt az erdészeti út arra irányítottuk őket.

A Szentjakabi zártkertekben is nagy élet volt , mindenhol teljes virágzásban volt a mandula és kajszi barack, az erdők napos részén pedig a kökény és a som is virágzásban van.

A romok persze zárva, hiába ez Kaposvár, minek mutogassuk értékeinket ha szökőkutat is láthatnak a népek.

Gyorsan leszaladtunk a lépcsőn vártunk kb. 2 percet és jött a busz. Mostanában már sorozatban pár perccel én győztem a busszal szemben, jó lesz vigyázni mert hátha beerősít.
Ezzel a szép napos túrával , vasárnapos túratársam már csak egy túrányira van a Zselic Turistája mozgalom teljesítésétől. Megcsináljuk!

Zselic Turistája 2. Tavasz.