2019. március 30., szombat

Szedd magad - Tókaj

Szedd magad - írtam a címben, és sajnos ezen a munkatúrán tényleg magunkra maradtunk a MÁS szemetével. Pontosabban maradt az a kicsit több mint egy tucat túratárs aki eljött és dolgozott pár órát a környezetünkért. 
A többség nyilván ezt fölöslegesnek tartja és kényelmesebb vagy szebb programot választott, de a természetjárók azért a munkából is ki szokták venni a részüket nem csak a kényelmes, alájuk szervezett szép túrákból. 

Távolsági busszal mentünk ki Tókajba. Megnéztük a bocikat, felvettük a felszerelést és több csoportban különböző útvonalakon szedtük a természetszennyező dolgokat. Mi négyen az erdészeti út mellett szedtük. Voltam itt korábban is de ennyi szemét még sosem volt. 


A lusta népség kihozza autóval zsákban a maszatját és ledobja a partoldalon a mély részekre, mi meg onnan cibáltuk fel a szinte tele zsákokat. Az emberi butaság nem ismer határokat, ha ez az alacsony IQ-val megáldott népség kicsit tovább menne akkor akár a kihelyezett szemétgyüjtőkbe vagy melléjük is letehette volna a zsákjait. De hát ilyen világot élünk, reméljük egyszer mindenki visszakapja amit ily módon elveszített. 


A nagy zsákokból mi 7-et töltöttünk meg de volt autógumi és vasrács is, ezeket is felcibáltuk az út mellé, remélhetőleg az erdészet mindent elszállít. Ígérték.
 Ilyen volt!
Ilyen lett!

Az erdő felsőbb részein és a tó körül kevesebb volt a szemét, de ha jól számoltam akkor összesen 12 zsákkal szedtünk.
Nyilván sokan követik nagyjaink iránymutatását a népesség szaporulat érdekében hiszen mindössze 1 db óvszeres tasakot találtam eldobva. Korábban sokkal több volt, éljenek a gyerekek! 


A munkatúra résztvevőit az illetékes részletesen összeírta. Ezt külön nyilvántartják a közhasznúság miatt is. A tó hátsó részén a játszótér mellett volt a találkozó hely ahova be is futott lassan mindenki. Csodálkoztam a tűzrakáson - tilalom van - és láttam, hogy szalonna sütés előkészülete van folyamatban, erről nem tudtam. Ha már így esett a dolog én is kihegyeztem egy többször használatos nyársat és készülődtem a sütéshez. Nem volt kenyerem, kérdeztem, hogy van e? 

Meglepő választ kaptam, OLVASSAM EL A TÚRAKIÍRÁST. Benne volt, hogy hozni kell! Hát ez elszomorított és már lemondtam erről a nagyszerű gasztronómiai élményről de szerencsére "Kati néni" adott egy csokit így nem sírdogáltam, Marci pedig megszánt egy kis kenyérrel. Ezek szerint volt aki olyan túrakiírást kapott amiben meghívták szalonna sütésre is, én nem ilyet kaptam. Csak azok kedvéért akik engem "szidtak", hogy miért nem hoztam kenyeret megmutatom azt a kiírást amit én kaptam. 


Az egyik a TTSE honlapján  olvasható, a másik pedig az emailban  szétküldött változat! Szóval erről ennyit!  Kérném, hogy ha van rá mód a jövőben a kiírások minden változatát juttassátok el hozzám IS! Köszönöm!

Hazafelé el is jöttem korábban stoppal, Karcsiékkal még megnéztük a Kaposvári vár régészeti feltárását, nagy élmény volt de ez már egy másik történet! Köszönöm a lehetőséget.


Még több fotó, katt a képre:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése