2018. március 24., szombat

Remete-rét - Sós-hegy - Lapis - Büdös-kút - Orfű

Medvehagyma túra – állt a kiírásban és az is volt. Az már csak hab volt a tortán, hogy a Mecsek magasabb részein még volt egy kis hó így aki akart kapirgálhatta a hóból is a medvehagymát.
A Remete-rétről indultunk így túl sok szint nem volt a túrában kb. 130 m emelkedővel felkapaszkodtunk a Sós-hegy kilátójához a zöld kereszt majd zöld háromszög jelzéseken. Mivel ez elég masszív kő építmény így én is felmentem és kiláttam. Egy tt. ellenőrző pontja is éppen itt volt a római őrtorony stílusban épült kilátónál, amely Buzás Endre földmérő tervei alapján 1988-ban épült. A  borult, és ködöd időben kilátás nem nagyon volt de az éppen virágzó rengeteg som bokor érdekes sárgás színt adott az erdőnek.
Innen tovább indultunk a Lapis nevű turistaút csomópontra. Ez egy földrajzi név annak a területnek a neve ahol most több emlékmű és kereszt  is áll. Az 1956-ban lerombolt lapisi erdészház helyén található az Erdész-emlékmű, amely Dr. Tóth Aladár tervei alapján épült a Honfoglalás 1100. évfordulójára, 1996-ban. Az emlékmű a Mecsekben megtalálható 7 kőzetből épült, és a 7 magyar törzs egységét jelképezi.
Nem sokat időztünk mentünk tovább a sárga kereszt jelzésen. A terep eddig elég köves volt így aztán nagy sár nem tudott kialakulni, a köves terepen elég jól tudtunk haladni. Gyorsan elértük az RP-DDK kék sáv jelzését és ezt követtük egészen a Büdös-kút forrásig, itt egy kulcsosháza van a Mecsek egyesületnek.

A forrás már az orfűi Vízfő - forrás rendszeréhez tartozik. Ezt a hatalmas és bővizű forrást remélhetőleg mindenki ismeri a Büdös-kút lényegesen magasabban van így időnként el is apad, most bőségesen ontotta a karsztvizet. A ház körül még több forrás is található, a Feri forrás, valamint az Évi-Jenci forrás. A Feri forrás fölött helyezték el egy sziklában a Baranya megyei természetjárók pantheonját.
Ezeket a helyeket én szerencsére korábban megnéztem, a csapat most nem kereste fel.
Az időnk egyre jobban fogyott és szerettük volna elérni Orfűn a korábbi buszt ezért aztán elég gyors tempóban indultunk tovább a lejtős úton Orfűre. Egyre lejjebb ereszkedve a hó elfogyott de volt helyette jól csúszó finom vastag vizes avar és persze jó sok sár. Jó hasznát vettem a botnak de a sietős tempóban néha azért nagyon kellett figyelni a lábunk alá. Egy óvatlan pillanatban én is ledőltem egy kicsit a jobb oldalamra de nem történt semmi , feltápászkodtam és mentem tovább.
A sáros terepről kiérve amikor az Abaligeti országutat ismét érintettük ráálltunk a kerékpár út aszfalt sávjára ezen aztán gyorsan haladtunk. Nem is volt gond láttam én is hogy simán elérjük az iskolánál a központi buszmegállót.  Ekkor azonban ismét az a helyzet állt elő, hogy voltak olyan sporttársak akik szeretnek elől szaladni maguk mögött hagyva a túravezetőt, holott fogalmuk sincs arról, hogy merre is kellene menni.  A pirossal kiemelt úton mentünk a lila helyett.
Ők aztán elvitték a társaságot egy nem lényegesen, de kb. 1,5 km-el hosszabb  útvonalra.  Esetünkben ez legalább 15  percet jelentett, a kerékpár útról vissza le kellett volna térni a sárga keresztre. A kerékpár út a Orfű legnagyobb látványosságához a Vízfő-forráshoz és előtte a  Mecsek-házához vezet. Ezekből most nem láttunk semmit, én korábban ezen a túrán jól megnéztem. Így mi is innen fordultunk vissza a falu felé. Ha lett volna idő nyilván semmi gond nem lett volna de így azért ez a végső rohanás oda vezetett, hogy kizárólag a busz késése miatt kb. 15 másodperccel az érkezése előtt értünk a falu legtávolabbi megállójába a Kis-tó megállóhoz. :-)

Köszönöm a túrát a Mecsek télen is szép!


Még több fotóért katt a kis képre:
Remete-rét - Sós-hegy - Lapis
Büdös-kút - Orfű

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése