A Harties kötélpálya története:
Az eredeti kötélpálya 1973-ban készült, a GMD Müller svájci gyártó cég
által szállított anyagok felhasználásával. Az évtizedek során a kötélpálya a
világ minden tájáról számtalan látogatót szállított. Madártávlatból
látható a Hartbeespoort-gát és óriási tó, a szemközti hegyekben az atomerőmű és
a csúcson is nagyon szép útvonal lett kialakítva. A felvonó 2005-ben
meghibásodott és leállításra került.
2010-ben a Zargodox Ltd. magán tulajdonú cég a térség turizmus
fejlesztésének keretében a felvonót is felújította, lényegében egy teljesen új
kabinos felvonót építettek ki. Az új felvonókat a svájci CWA Constructions, a
világ legnagyobb felvonó gyártója készítette. A teljesen modernizált és
számítógépekkel felügyelt rendszer már a XXI. század követelményeinek is
megfelel.
14 kabin van a rendszerbe építve, egy kabin max. 6 személyt tud szállítani
és a sebessége olyan, hogy óránként 500 főt tud oda vissza szállítani.
A Harties Kötélpálya Dél-Afrika egyik legszebb részén fekszik - a
Magaliesberg - a világ legrégebbi hegyei közé tartozik. A közeli nagyvárosok
és a tó miatt nagyon népszerű kirándulóhely.
A hegyvonulat legmagasabb pontja a Nooitgedacht csúcs, amely 1 852 m
tengerszint feletti magasságban található. 1923-ban befejeződött a
Hartbeespoort-gát építése , amely idegenforgalmat hozott a területre. 1977-ben a
Magaliesberget védett természeti környezetnek nyilvánították.
Ez a terület szintén a Világörökség része Dél-Afrikában de történelmileg is
érdekes mivel a második Angol - Búr háború nagy csatái is ebben a térségben
voltak, emléktábla is megörökíti a történelmi eseményeket.
Utaztam már néhány hasonló kabinos felvonón de ez tűnt a leggyorsabbnak. A
csúszó kötélzet miatt a beszállás idejére áll a kabin és a személyzet az
egyensúly megtartása miatt még az ülésrendet illetve elhelyezkedést is
irányítja. Ha minden rendben ránk zárják az ajtót de az ablakok felső szélén van
egy nyitott sáv ahol fotózni lehet útközben.
A felvonó a hegy profilját követve lassan emelkedik de a csúcs közelében
ahol a sziklafal szinte függőlegessé válik az emelkedés üteme is gyorsul egyben
a sziklafal melletti légáramlatok miatt erősen beleng, ez itt természetes
állapot. Mondjuk nekem nem annyira volt az. A hegyvonulat melletti felszálló
légáramlat miatt a siklóernyősök is nagyon szeretik ezt a helyet.
A hegytetőn egy szépen kiépített "tanösvény" található sok tájékoztató
táblával melyek a hely történelmét, látnivalóit ismertetik.
Van itt gyors étterem, sok jó kilátóhely, érdekes szikla alakzatok, vörös homokkő sziklák és persze a csodás látvány. Ott jártunkkor a szemben lévő hegyek felől egy zivatar közeledett szép lecsapó villámokat is láttunk, miközben nálunk sütött a Nap.
Van itt gyors étterem, sok jó kilátóhely, érdekes szikla alakzatok, vörös homokkő sziklák és persze a csodás látvány. Ott jártunkkor a szemben lévő hegyek felől egy zivatar közeledett szép lecsapó villámokat is láttunk, miközben nálunk sütött a Nap.
Az erősödő szél miatt igyekeztünk lefelé - szintén a felvonóval - mivel
gyalogút nem vezet le a hegyről.
A hegyekben sok védett növény és állat található, különösen értékesek a vadmadarak.
A hegyekben sok védett növény és állat található, különösen értékesek a vadmadarak.
További beszámolók a föld másik oldaláról:
Még több fotó, katt a kis képre:
Harties Cableway
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése