2007. június 16., szombat

OKT Hűvösvölgy - Zsíros hegy - Nagyszénás - Piliscsaba

Meleg volt , ugyanúgy mint az előző hétvégén. Korán keltünk, és hajnali 6 órakor már a Hűvösvölgyben voltunk, nem volt hűvös. A vasúti híd alatt átbújva egykor szebb napokat látott ,  korabeli emlékművek összerondított maradványai mellett vezetett el az utunk. Azért érdekelne, hogy a magukat "Magyar Fiataloknak"  tartó, szerintem csak barbárnak nevezhető  emberek szerint így szebb a Budai hegység?  Persze ez csak IQ kérdése.  A Nagyrét kellemes bár egy kicsit vásári hangulat volt készülőben. Máriaremetén szép a templom és környezete, de az aszfaltot nem szeretjük de hát így juthatunk el a Remete szurdokba. Az összefirkált táblák mutatják, hogy a "Magyar Fiatalok"  kb. hol tartanak gondolkodásilag. A kellemes szurdokvölgyben  megreggeliztünk, messziről megnéztük a hajléktalanok által lakott Remete barlangot. majd rendesen megizzadtunk. Ennek oka a szurdokból kivezető út negatív lejtésében kereshető, ez ugyanis felfelé lejt !  A tetőről nagyon szép a kilátás. Kellemes faluszéli erdei út vezet tovább , Nagykovácsi házai lassan elfogynak mire a Muflon itatóhoz értünk. Némi kiabálás és 4 db kutya által keltett hangzavar sem volt elég ahhoz , hogy a tulaj beengedjen bennünket, szerencsénkre árú szállítok jöttek és így kénytelen volt előjönni. Finom hideg csapolt sörrel vigasztalódtunk és a pecsét is rendben megvolt.  Ezután felsétáltunk a Nagyszénásra, az egykori turistaház Emlékműve elgondolkoztató !  A csodálatos kilátás, a sok érdekes öreg fa kellemes  helyet rejt  kár, hogy lerombolták.  Egy kéktúrázó német juhász és gazdája  járt arra, egyikük lógó nyelvvel.  Átmászva  az amúgy megkerülhető kerítésen  egy nagyon szép, zárt öreg erdőben ereszkedik le az út a hegyről Piliscsaba felé . A völgyből és egyben az erdőből kiérve  egy " bazi nagy roma lagzi"  közepébe csöppentünk, lassítottunk de minket nem kínáltak meg semmivel, ezért az első útba eső kocsmában oltottuk szomjunkat. majd elsétáltunk a vasútállomásra pecsételni , ahol a forgalmista néni készséggel átadta a bélyegzőt és a párnát is.  A kéktúra ezen szakaszának utolsó km-e egy nagyon kellemes tulajdonsággal rendelkezik. Kb. 200 m-ként  volt egy vendéglátóipari üzemegység , az állomásig 5 db-ot érintettünk.  Innen vonattal  , akarom mondani a SIEMENS csodával utaztunk vissza Budapestre.

Még több fotó, katt a kis képre.