2007. június 9., szombat

OKT Hűvösvölgy - Hármashatár-hegy - Rozália téglagyár

A Hűvösvölgy megközelítése egyszerű volt, a Moszkva térről az 56-os villamos letett minket a kiindulási ponton. Felballagtunk az úttörő vasúthoz a pecsétért, és itt szerencsénk is volt, mivel a pénztár csak az első vonat indulása előtt 30 perccel nyit ki, de most egy korábban ébredő úr készséggel és gyakorlottan pecsételt nekünk. Ezután egy kicsit keresgéltük az utat mivel nem volt egyértelmű, hogy merre is kell elindulni de aztán ez is meglett.
Kicsit szemetes környéken egy kis patak mellett haladtunk szép zárt erdőben, padokkal tarkított sétaúton. A repülő teret gyorsan elértük , majd Mátyás király egykori vadaskertje mellett visz tovább az út a nagy melegben a zárt erdőben viszonylag kellemesen haladtunk tovább az Árpád kilátó felé. Ez a régi szép kilátó most éppen lakott volt , hajléktalanok költöztek bele. A kilátás a Dunára és a fővárosra nagyon szép.
Nekünk annyira tetszett ez a hely, hogy egy kört is tettünk a kéken :-) Leereszkedtünk a Szépvölgyi útra majd elkezdődött az egyenletes "hegymászás" a Hármashatárhegy tetejére. Szerencsére az út mellett sűrűn elhelyezett közkutak voltak így bőven feltankolhattunk vízzel. A hegytető kopár, és jó meleg némi fotózás után egy gyors pecsételés a szép régi fémbélyegzővel és a tornyok kerítése melletti ösvényen folytattuk az utat. A Virágos nyeregig még volt egy kis emelkedő de az út nagy része innen már végig lejtett. A pecsétet a kocsma rácsára erősítve egy kis segítséggel megtaláltuk és jól kiérdemelt sörünket is magunkhoz vettük. A Virágos nyeregnél Csúcs hegy feliratú a pecsét.
Szerencsére a Csúcs hegyre nem megy fel az út az oldalában kanyarog szép zárt erdőben, utunk vége felé még ismerős nyugdíjas túrázókkal is találkoztunk. A Rozália téglagyár előtti részen kb. 1,5 km-en nem találtunk jelzést de később a hegy aljában újra meglett és az aszfaltra kiérve már percek alatt a gyárkapunál voltunk és rendben pecsételtünk itt is. Az előző napi 18-as busszal fejeztük be ma is a túrát.