2020. május 4., hétfő

Töröcskei-tó - Húsvét-forrás

2020.05.04. 

Ezt a napot érdemes megörökíteni az utókor számára. Szeretett vezérünk ezen a napon felszabadította a nemzet nagy részét a teljes bezártságból. Pontosabban ettől a naptól Budapest és Pest megye kivételével megszüntette a kijárási korlátozásokat. 
Én igyekeztem betartani hiszen tetszik - nem tetszik a veszélyeztetett kategóriába tartozom. Webes boltból rendeltem ha valami kellett de a hűtőt, fagyasztót feltöltöttem, és annyi száraz tésztám van, hogy egy kisebb busman falu jóllakhatna belőle. 
Na jó, egyszer kiszöktem a Zaranyi-erdőbe de az csak egy kis levegőzés volt. 



Igaz ez a mai séta a maga kb. 5 km-es távjával szintén nem minősül túrának de nekem ez is nagy élmény volt most. Kísérőt is találtam aki tisztes távolságból kísért, neki is kellett már egy kis levegőzés így kellemes volt a délután. 

A piros forrás jelzésre rádőlt egy fa, ha valaki egy stíl fűrésszel arra járna segíthetne a problémán. Nem vastag a fa könnyen átvágható lenne. (a döglött sakál/róka meg talán gyorsan lebomlik és akkor a levegő is újra erdő illatú lesz.)


Körbe jártuk a Töröcskei-tavat és egy kis kitérővel elmentünk megnézni a kitatarozott Húsvét-forrást. Kedves kis nyuszi is került rá. Remélhetőleg még sokáig megmarad ez a forrás, most kifolyós tehát poharunkba engedhetünk a vízéből és talán a telet is túléli. Nem tudom a fagytalanítás hogy oldható meg de az építője biztos erre is gondolt. 




Volt élet a tó körül, a horgászok is kint voltak és biciklis, gyalogos kirándulókat is láttunk. Megnéztük a Turista Emlékmű környezetét is. 



Mint tudjuk tavaly egy vihar kidöntötte az előtte álló hatalmas tölgyfát, de az Emlékmű sértetlen maradt és a terület teljesen rendezett, amiért a köszönet a Vackor Tanya gazdájának és segítőinek jár. Köszönjük Zoltán! A Töröcskei Emléktúra talán megtartható lesz és akkor más is láthatja milyen szépen rendbe tették a területet.
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése