2006. március 18., szombat

CSOBÁNC 10

Kaposvárról egyesületünkből 4-en indultunk reggel 6-kor, a hajnali - 4 a 8:45-ös indulásra +1 fokra melegedett. A rajthely könnyen megtalálható, a közeli templom messziről látható. A nevezés gyorsan megtörtént a megszokott kis önkiszolgálós nevezési lappal, a dij 500 Ft volt MT kártyával a kedvezmény 100 Ft.
Térképvázlat van, itiner van, szalagozás jó volt a várig utána viszont nincs. Az ellenőrző pontok érdekesen alakultak:
Gyulakeszi Csobánc büfé rendben bár tömeges részvétel esetén a kocsmáros kisasszony a kiszolgálás mellett nem fogja tudni hatékonyan elvégezni a céges pecsételést. A kávé jó.
Kőmagas, a ponton nincs senki fényképeztünk és később a várban a pontőr leigazolta a helyet mivel nem ment oda senki.
Donát kápolna, a ponton nincs senki fényképeztünk és később a várban ezt is leigazolták.
Az itiner szerint a következő pont a Simon tanya , mint kiderült itt állítólag pálinka és pogácsa osztás volt tervbe véve de a pont kiesik az útvonalból és semmi nem utal arra, hogy kötelező érinteni. Ki is hagytuk.
Az igazoló lap szerint a Donát kápolna után Csobánc vára az ellenőrző pont , jó kis kaptató ösvény vezet a hegytetőre, útközben szembe jött a mozgó pont , igazolás rendben megtörtént. A várban a ponton többen is voltak és az összes korábbi pontot itt igazolták egyikük szerint kihagytuk a 4. pontot de miután az igazoló lapon ilyen nem is szerepelt nem voltunk hajlandók visszafordulni. Mint később kiderült nem is lett volna értelme !
A Csobánc teteje teljesen felhőben volt és esett a hó.
A Rossztemplomnál természetesen szintén nem volt a ponton senki. Itt egy kicsit bizonytalanok voltunk mivel a széles, várból levezető szekér úton semmi nem útalt arra, hogy a zöld sáv amelyen lefelé haladtunk hol kanyarodik el. A nevezetes Rossztemplom pedig nagyon úgy néz ki mint egy romos borospince, amiből sok van a környéken, mármint pincéből, de templom kinézése nincs.
A helyi szőlőket metszegető őslakosok útbaigazítása segített.
A Célban volt személyzet ! Azzal kezdte, hogy elnézést kért, hogy a Simon tanyán nem tudtak pogácsával kínálni, mivel nem sült ki időben , de megnyugtattuk , hogy nem jártunk ott !
A díjazás kitűző mely a Rossztemplomot ábrázolja, az átadása úgy történt, hogy a célban ülő úr az előtte az asztalra kirakott kitűzőkre mutatott és mondta, hogy válasszunk, ezek az ideiek ezek meg a 2005-ről maradtak. Emléklap nincs , gratuláció nincs , pedig ez pénzbe se kerül - máshol ! Azért választottunk egy idei kitűzőt.
Zsiros kenyér hagymás és paprikás változatban valamint langyos tea volt bőségesen.
A túra rövid távján 58-an a hosszún 33-an neveztek. A túrát bőven szintidőn belűl 2:55 -alatt teljesítettük.
A gyors teljesítés után még volt időnk a helyi nevezetesség a Látványtár megtekintésére, valamint hazafelé megálltunk Tapolcán, Keszthelyen, és Fenékpusztán. A mai nap termése igy egy teljesítménytúra, három várrom, kettő geocaching pont , kettő 9 megye 99 nevezetessége  érintő pont  és sok szép egyéb helyi látnivaló volt, ezekről majd később készül  beszámoló.