2006. március 4., szombat

Boglárka Bakancsos Bandukolás

Ezévben először rendezték meg a Boglárka 15 és 30 km-es teljesítmény túrát.  A kiírásra a  TTT honlapon bukkantam rá és rögtön betettem az egyéni túranaptáramba.
Az előkészületek azaz a túra sikeres teljesítése érdekében szükséges megelőző felkészűlés egy ideig úgy tünt e túra kihagyását fogja eredményezni  de végül is sikerült  minden , és megcsináltam.

A Rajt hely viszonylag könnyen megtalálható parkolási lehetőség van, a nevezési díj  a helyszínen 550 Ft volt , előnevezés esetén 50 Ft engedményt adtak a rendezők. A regisztrációs lap önkiszolgáló kitöltése után már gyorsan megkaptam az igazoló lapot és - mivel lógott az eső-  már indultam is. A túrához itiner nem volt , térképvázlatot kaptunk , a pecsételő helyek neve meg volt adva. Az útvonal a zöld sáv jelzésen indult majd a kerékpár utat elhagyva szalagozást követhettünk az első ellenőrző pontig a Kishegyi kápolnáig. A terep nyilt,  szőlő ültetvények között halad enyhén emelkedve , jobbról elhagyva a mobil tornyot hamarosan elértűk a Rácfát és az itt elhelyezett Emléktáblát . A túra elején utólértem két Székesfehérvárról érkezett túratársat és végül is az egész túrát igy " hármasban" jártunk végig. A Kishegyi kápolna ep. már elég messziről látszik de egy picit kanyargósan lehet odajutni , itt sikeresen kavartunk egyet de végül is nem volt veszélyes, talán egy kicsit sűrűbb szalagozás jót tesz. A lovaspálya környékén kellett elővennem a részletesebb Balaton Turista térképet.  A kápolnánál gyors kiszolgálás volt és útbaigazítást is kaptunk a követendő irányról. A Várszói erdőben elértük a hóhatárt igaz ez a pár cm-es hó csak arra volt jó, hogy kicsit csúszkáljunk, az előttünk járók nyomait jól lehetett követni a széles erdei gerincúton, és szalagozás is volt. A térkép vázlat szerint közeledtünk a 30/15 távok elágazási pontjához de csak nem akart meglenni, a térkép-vázlat szerintem talán egy kicsit  pontatlan volt ezen a részen . Telefonon felhívtuk a rendezőket, Ők készségesen elmondták, hogy milyen az elágazás környezete, mivel olyan helyen még nem jártunk mentünk tovább a gerincen. Meg is lett rendesen az elágazás és jelölve is volt külön szépen becsomagolt kis papír táblával. Egy meredek lejtőn hagytuk el a gerincet jobbra letérve a széles nyiladékon mely az ott látható piros gombócok szerint valamiféle távvezeték nyomvonala lehet. Újra egy szőlős területre vezetett le az út , itt egy arra tévedt NIVA vezetője még meg is állt , hogy nem e akarnánk e vele menni, de mi ugyebár nem azért mentünk, hogy autózzunk, azért megköszöntem. Az időközben csendesen eleredő eső nem javított a talaj állagán itt ott rendesen cuppogva közelítettünk második a második ep.-hez a völgyben lévő egykori Landordi-tó elnevezésű helyhez.  Ezen a szakaszon egy szép nagy tapsifüles vágott be elénk de rövid szaladgálás után - valószínűleg tudott egy rövidebb utat - és letért a jelzésről. A szőlő területet elhagyva lecuppogtunk a völgybe és itt ujra elértük a zöld sáv jelzést melyen északra fordultunk. Van itt egy szép útirány jelző tábla is. Nem igazán láttunk tavat a környékben , de mint kiderült már nincs is meg csak névlegesen. Az ide kitelepült pontőrök az eső elől behúzódtak egy magaslesre ami néhány száz méterre volt a jelzett úttól de Ők jól láttak minket , szerencsére útitársam meghallotta a kiabálásukat így a pont nem maradt ki. Gyors pontos volt a kiszolgálás és már mehettünk is tovább, útbaigazítást is kaptunk. Ezen a részen volt a legnagyobb a sár miközben  a Szőlőskislak külterületén lévő kastély felé mentünk. A kastély magán területen van egy picit benéztem a szép székelykapun , rendezett öreg kastélypark van körülötte. A kastély után már aszfalt út van egészen le a faluba , ezen a szakaszon végig a zöld sáv jelzést követtük mely elég jól fel van festve és itt ott megerősítő szalagozást is láttunk. Szőlőskislakról az országút szélén lévő kerékpár úton mentünk vissza Balatonboglárra a Kentaur Üdülő faluba a Rajt/Cél helyre . A kitűző és Emléklap már elő volt készítve  az ilyenkor jobb helyeken szokásos gratuláció sem maradt el a rendező  Kozma Éva részéről. Ezután önkiszolgálós módszerrel korlátlan mennyiségű  zsiroskenyeret , vöröshagymát és meleg teát fogyaszthattunk  a szépen "kiszalagozott " étteremben . Köszönjük a túrát, jó volt, egy picit jobb minőségű térkép vázlat , vagy itiner talán növelhetné a résztvevők biztonságérzetét , hiszen ez a terület  jelzett utakat nem igazán tartalmaz. A más vidékről idetévedő túrázóknak nem szabad megfeledkezni arról. hogy Somogy az dimbes-dombos  és itt minden dimb és domb sárból van, ha erre felkészülsz akkor  igazán szép terepen túrázhatsz, melyhez a  Balaton felvidék vulkáni hegyei  adják a díszletet.  A célban a rendezők elmondták hogy a 15 km-es távra 34-en , a 30 km-re 55-en neveztek.
2006. november 4.-én 70 km-es távval kiegészítve ismét megrendezik a túrát.