2019. május 25., szombat

Töröcskei Emléktúra 2019

60 éves a Somogy megyei Természetbarát Szövetség.

Ez volt a lényege a 2019-évi Töröcskei Emléktúrának. A Jókai-liget bejáratánál a szokott helyen gyülekeztek a Kaposvári egyesületek túrázói. (Már akik úgy gondolták, hogy részvételükkel megtisztelik ezt a nagy múltú rendezvényt) 


A Meteor, TTSE, KTTE és a Zselic is jelentős létszámban részt vett a túrán. Az útvonal a szokásos, melynek a 2014 évi Emléktúrán elfogadott döntés szerint  neve is van, Lévai József Emlékút. 




Kb. 70 fő jött össze a Természetjáró Emlékműnél ahol a megyei szövetség elnöke Balázs László,  Molnár Magdolna és Kis Gali János vezetőségi tagok az SmTSZ képviseletében köszöntötték a túrázókat.





Balázs László vezette a megemlékezést , röviden tájékoztatást adott a megyei munkáról, a kissé sötét jövőről, majd átadták az egyesületek legaktívabb tagjainak a szokásos bögréket.

Szubjektív: Minden évben eszembe jut de eddig elfelejtettem említeni: a kitüntetettek listájára felkerülni nyilván megtiszteltetés, miért nincs erről valahol egy nyilvános névsor, évenkénti bontásban?  Én nem hiszem, hogy a nevének feltüntetését bárki is sérelmesnek tartaná! Ugyanez érvényes pld. Teljesítménytúrázó kupa teljesítőkre is. Szerintem ott is örömmel látná magát a listán aki elért valamilyen fokozatot. pld. én is örültem volna ha a történelem első 100 %-os teljesítésének örömét -  ami akkor 18 db túra volt - megoszthatom a túratársakkal. :-)  Ezt tessék túlteljesíteni ! Az ÉDK Kupát sokan ismerik, csinálják Somogyból is, ott ez a rend.

Egy másik szintén leamortizált téma a természetjáró minősítések. Régen tömegével kerültek kiosztásra a szép kivitelű valódi fém jelvények , most gyakorlatilag semmi nincs, pedig nem bonyolult az ezzel járó adminisztráció, csak egy Túrajelentést kell kitölteni és vezetni az Egyéni túranaplót. Igaz a Zselic Turistája igazolás rendszerénél is kiderült, hogy van aki ezt sem ismeri. A nyilvánosan közzétett képek alapján is látom, hogy nagyon sokan megfeleltek volna az ezüst és néhányan az arany fokozatnak is.



A rendezvény végén a 2018-as Emléktúrán meghirdetett Zselic Turistája túramozgalom teljesítése érdekében nyílt túrákat szervező túravezetőknek egy kis emléket adtam át amit erre az alkalomra készíttettem.  
A díjazást a 60 éves túramozgalom egyik kidolgozójának leánya, Havrillay Edit adta át, köszönjük, hogy részvételével megtisztelt bennünket!  Somogyban sajnos gyakorlatilag alig van túramozgalom, pedig a szomszédos megyékben bőven van jó példa. Az elmúlt év bizonyítja, hogy igény lenne rá. Baranyában pld. ennyi van.
Úgy tűnt ez kellemes meglepetés volt a jelenlévőknek akiket érdemes név szerint is feljegyezni az utókor számára, hiszen a nyílt túrák nélkül nem lett volna 62 teljesítő.
(Természetesen többen is szerveztek nyílt túrát  ami hozzájárult a Zselic Turistája túramozgalom teljesítéséhez, de ők nem voltak itt, csak a  facoinjuk, mert én készültem. Amúgy szeretem a sört is!)

Szabó László
Borsos András
Molnár Magdolna
Szép József
Bosnyák Krisztiánné

Tóth Brigitta
Szilágyi Balázs
Werstroh János
Benedek Balázs

Ezt követően egyesületenként átadásra kerültek az elismerések, és meg kell jegyezni, hogy csak a Meteor TTE teljesítői voltak ott hiánytalanul!

A kitűzők és emléklapok költségét az SmTSZ fizette. Köszönjük!


Szubjektív: Bárkinek lehet olyan elfoglaltsága ami akadályozza a részvételben, de Emléktúra egy évben egyszer van. A maradék 364 nap kiválóan alkalmas lenne arra , hogy más programot szervezzetek.  Az pedig minimálisan elvárható – szerintem -, hogy az SmTSZ tagegyesületei az éves programjukból ne hagyják ki ezt a napot. 

Valójában  kettős jubileumot ünnepeltünk és ezt én csak utólag tudtam meg. Köszönjük a Vackor Tanya tulajdonosainak, hogy oly sokszor helyet biztosítottak a túrázóknak.  




Gratulálunk!




A továbbiakban a Vackor Tanya területén megettük a szendvicset, ittunk üdítőt (is) Megnéztük, ahogy Berkes Józsi fára mászik a gombáért majd a rendezvényről egyénileg különböző útvonalakon elszéledt a társaság.





Fotóm most kevesebb van mert "dolgoztam", de talán más is készített képeket. Örülök, hogy itt lehettem ezen a 60 éves évfordulón!


Berkes József  (TTSE) kiváló felvételeit itt a kis képre kattintva  megnézheted:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése