2007. február 17., szombat

KDP. Csabdi - Somlyó - Tarján

2007.-évre már csak egy kevés maradt vissza ebből a szép regionális túraútból a KDP.-ből. A kellemes tavaszias télben hajnali 4-kor indultunk és ezúttal Bicskét vettük célba . Itt a vasútállomásnál le lehet tenni az autót és a 7:10-es autóbusszal indultunk Csabdiba. 1/2 8-kor  egy gyors pecsételés a  falu kis boltjában  és máris elindultunk  a kora reggeli napsütésben mélykék ég alatt a Gerecse  magasabb részei felé.  A faluból kivezető szakasz  jól jelzett és könnyen követhető . Amikor keresztezve  az aszfalt utat  letértünk a föld utakra még ropogós fagyott talajon haladtunk, két nagyobb tanya mellett elhaladva a távolban már látszanak a Somlyó csúcsok. A hosszú nyílegyenes földúton azért már volt egy kis sár, ez az enyhe emelkedő a hegy lábánál kissé meredekre váltott de nem veszélyesen  az indulástól még 3 óra sem telt el és elértük az OKT.-val közös szakaszt és néhány perc múlva már a kulcsosháznál jártunk.

Itt az OKT pecséttel kell a KDP-t is igazolni a dobozka üres volt , de szerencsére a ház gazdái a helyszínen voltak és kiadták a bélyegzőt. A jelzés végig kellően sűrű és könnyen követhető volt. Az É-i  meredek kilátópontra  kisétálva szépen látszottak a Gerecse  távolabbi részei, valamint a Pilis és Visegrádi hegység is. Itt a csúcson kicsit hideg volt igy gyorsan tovább is indultunk. A Somlyó csúcsra nem mentünk fel a jelzés az oldalában vezet , majd  egy jó kis lejtő után elértünk egy szénégető  telepet majd egy széles szekérutra érkeztünk . A kék itt balra tart mi jobbra folytattuk az utat. A kerítések száma egy kicsit megszaporodott a jelzések száma viszont csökkent de azért még mindig követhető volt az útvonal , elsősorban a kerítés oszlopokon volt  néhány régi jelzés  ezek egy része  lombos időszakban takarásba kerülhet. Kb. 1 óra alatt értünk le a szántóföld szélén lévő kerítésig ahol  a távolban egy kis tanya szerű  épületegyüttes  és a Tatabányáról  Tarján felé vezető  út jól látható. Itt a kerítés előtt derékszögben jobbra kell fordúlni , az út a kerítés mellett levezet az erdőbe , van néhány elágazás de a leginkább járt utat kell követni  ugyanis innen egészen a faluig  egyetlen jelzés sincs. Az igazoló füzetben lévő térkép viszont követhető , az a kis patak amit a falu előtt keresztez az út teljesen ki volt száradva. Itt derékszögben keresztezve a medret és a térkép szerinti irányt követve néhány perc alatt elérjük  a falu első házait .

A sarokház világoskék színű ha itt jobbra fordulunk és a kék házat balra elhagyva elindulunk a faluba majd az első keresztutcán  balra fordulunk, akkor ebben az utában a menetirány szerinti bal oldalon van egy kis bolt egy ház aljában, itt tudtunk pecsételni ezen az utcán tovább haladva  elérjük a Tatabányára vezető utat  és pontosan a buszmegállónál érünk ki.

A 12:25-ös buszt elérve  gyorsan beértünk Tatabányára és a vasútállomásnál szálltunk le,  ahonnan vonattal gyorsan visszajutottunk Bicskére. Mivel a túrát a tervezettnél sokkal gyorsabban teljesítettük délután még három pontot begyüjtöttünk a Fejér Megye Természetjárója mozgalomból is. Bicskén a vasútállomás pénztárában van eredeti FMT pecsét. Alcsúton és Csákváron  a megjelölt vendéglőket rendben megtaláltuk viszont egyikben sem tudnak a mozgalomról  FMT pecsét sincs de céges pecsétet mindkét helyen adtak. Hazafelé még megnéztük Endresz György és Magyar Sándor  2006-ban elkészült Emlékművét , mely az első magyar óceán átrepülésnek állított emléket. Kellemes , könnyű túra volt, szép terepen, még egy túranap és kész a KDP.