2015. március 7., szombat

Simonfa körtúra (GYEM)

Gyalogolj az egészségedért a Meteorral. (GYEM)  Simonfa körtúra.
Táv: 12.3 km  Szint:230 m
Úgy tűnik itt a tavasz. 64 láb taposta a Zselic  útjait túracsapatunkban, abban a csapatban melynek tagjai ma az egészségükért túráztak a Meteorral.  Ez ugyanis egy több éve jól működő túramozgalom, az a lényege, hogy évi 16 db túrából ha valaki legalább 10-et teljesít akkor egészséges marad és még elismerést is kap a teljesítményéért.
Somogy megye valamennyi túramozgalmát sikeresen begyűjtöttem már de ez még hiányzik így 2015-ben megkísérlem teljesíteni.  A 64 lábból 4 tartozott Lénához a maradékon nagyjából egyenlő arányban 30 túrázó osztozott. Érdekes, hogy mennyire elnőiesedett ez hobbi is, talán egy kezemen meg tudtam számolni a teremtés koronáit a többiek pedig a hölgyek voltak na és Léna. Nem lehet véletlen, hogy a Meteor TTE is női túravezetőkkel erősítette az egyesületi munkát, már mindegyikükkel túráztam és úgy gondolom rájuk lehet bízni a csapatot.
Túravezetőnk Kati örömmel szemlélte szépen gyarapodó nyáját a buszmegállóban,  szerencsésen befértünk és eljutottunk Simonfára ahol még autósok is csatlakoztak hozzánk. Nagyon jó volt a túra reklámozása, hiszen magam is tapasztaltam, hogy a nyomtatott és elektronikus médiákból is  sokan értesülhettek a nyílt túráról ennek is köszönhető, hogy a csapat harmada legalább új érdeklődő volt.

A jól 'eladott' túrákkal, pontos és főleg betartott túrakiírásokkal és a szakképzett túravezetőkkel könnyen lehet gyarapítani az egyesületeket, talán érdemes követni másoknak is a jó példát.
A reggeli néhány fokos mínusz jót tett a talajnak, sármentesen indultunk a Kecskehát felé kb. 6 km-es sebességgel, meg is lepődtem, egy kicsit ezen hiszen időnk volt bőven, aztán a sebesség szépen beállt az egészséges szintre.
A lovak megszemlélése után a kék sávon a szép gerincúton D-felé vettük az irányt. Az út mellett több helyen volt fakitermelés szép öreg bükkök és tölgyek bánták a dolgot mi meg a fakihordó járművek nyomait. A nemrégiben elkészült erdei pihenő még épségben van, csak néhány őz szaladgált arra.

A túra útvonala megegyezett a Vukov Péter Emléktúra útvonalával, a Sefag erdészeti útját elérve végre egy kis pihenőt is elrendelt vezetőnk, jólesett, és a turamozgalom első igazolását is megkaptuk.
Az aszfalton ismét jól haladtunk , szakszerűen keresztezve a 67-es utat ismét barátságosabbá vált a talaj, a K+ jelzésünk lassan újra visszatalált a kékre és elértük K.-úr ( jelen esetben a K nem a kékre utal)  birtokait ahol a kéktúrázókra veszedelmes fenevadak várnak. Mi most 4 db-al találkoztunk 2 eb leereszkedett hozzánk és a farok csóválás mellett vakkantással is ránk köszönt míg társaik unottan szemléltek bennünket.
Láthatták , hogy egyikünknél sincs lopott ló így nem foglalkoztak velünk, talán az is kedvezett nekünk, hogy napi kásaadagjukat ebédidő lévén már talán megkapták így nem fanyalodtak ránk.
A szép öreg erdei Piéta után a horhóban lassan leereszkedtünk a faluba, itt sem volt sár, az utat is elsimították.
Kati az új érdeklődőknek megmutatta a turistaházakat majd berobogtunk Simonfára, a forrásnál egy kis lassítás után a buszmegállót céloztuk meg.
Délidőben jártunk, a kifelé menő busz éppen akkor járt arra így még volt idő a tóparton is sétálni egyet  amíg megfordult Bőszénfáról aztán kényelmesen hazabuszoztunk.
Szép, kora tavaszi, napsütéses túra volt, sok hóvirággal és kicsi sárga egyebekkel, igazán jót tett mindenki egészségének, ez a kis csokor pedig köszöntse a hölgyeket Nőnap és persze a Zoltánokat  névnapjuk alkalmából  :-)