2015. augusztus 9., vasárnap

Mecseki Zöldtúra (Kisvaszar - Mecsekpölöske - Magyarszék)

Pünkösdkor a nagy sár miatt ez a túra elmaradt, most bepótoltuk. Hát sár az nem volt.
Fotó: Kujti
Kis csapatunk ezúttal 4 fős volt, sok sajnálatos akadály jött közbe a korábbi stabil túratársaknak. Az utazásunk Sásdi átszállással autóbusszal történt. Jó tudni, hogy Sásdról Dombóvár felé nem a központi megállóból indulnak a buszok hanem a REÁL bolt elől.
Kisvaszarra megérkezve a templom és a körülötte álló szakrális emlékek körbenézésével kezdtük a túrát. A Flórián szobor nagyon értékes, régi.
A közelben található egy szépen faragott fa oszlop is majd a falun végigsétáltunk de közben még benéztünk Bambihoz. Bambi egy őznek látszó szarvasbika gyerek nagyon barátságos szelíd jószág.
Hamarosan megy a vadaskertbe mert kezd nagy lenni.
A Hubertust most csak kívülről néztük meg a pecsét már megvolt korábban. Széles , lapos földútra tértünk, egy régi gyakorló pálya mellett vezet el az út.
Ezen a részen fonódik a zöld sáv és piros kereszt. Erdőszéli, kellemesen napos úton haladtunk a hőségnek semmi nyoma nem volt - még. Amikor az út emelkedni kezdett beértünk az erdőbe azért nem volt rossz az árnyékben sem.
A Baranyai-hegyhát egyik szép gerincútjára értünk fel, ezen mi D-felé indultunk, a piros kereszt egy kis erdei pihenőnél ahol a Hat torony túrák ellenőrzőpontja szokott lenni É-ra fordult.
Nagyon enyhén hullámzó ez az út több helyen az erdőirtások miatt szép kilátás volt a Mecsek vonulataira a Zengő, Hármas-hegy - Misina - Jakab-hegy szépen látszott.
Gyorsan elértük a Jó Szerencsét vadászházat ami szépen fel van újítva. itt megpihentünk, padok asztalok, pottyantós WC van a háznál és sok sok kamera, nyilván a nem túrázó szándékkal érkezők megfigyelésére.
Van itt egy érdekes pad is , belenőtt a két mellette álló fába. Pihenés, fényképezgetés után indultunk is tovább. Valaha ez egy forgalmas út lehetett, a házzal szemben az erdő szélén egy régi feszület romjai vannak a fák között.
Az erdőből kiérve kukorica és napraforgó táblák jelezték, hogy közeledünk Mecsekpölöskéhez. A széles, lejtős földúton jó tempóban tudtunk haladni, mondhatnám, hogy direkt kihagytunk egy kanyart ami levezetett a néhány száz méterre lévő faluba de ez nem lenne igaz. Elnéztem, eredetileg nem erre akartam menni.
 A gerincről nem látszik az egész közel, alattunk lévő falu így nagy lendülettel mentünk tovább és egy szép nagy tölgyfát elkerülve a Liget községbe vezető közútra értünk ki. Ez így jó is volt mert innen már közelebb volt túránk végpontja Magyarszék és a Széki Csárda.
Az időközben feltámadó szélben már messziről éreztük azt a kesernyés, 'habos illatot' amit már nagyon vártunk. Volt majdnem egy óránk a buszig így szabályosan be tudtuk fejezni a túrát a menü 1000, a korsó 300, kávé 200 Ft. Az árnyékos teraszról kilépve aztán megtapasztaltuk, hogy délután kettőkor azért már meleg tud lenni. Csak néhány lépés volt a buszmegálló, a légkondis buszon aztán jót aludtam Kaposvárig.

Köszönöm, hogy velem tartottatok!

A következő zöldtúrán megérkezünk a Keleti Mecsekbe és Komlóra, mindenkit szeretettel várok.

A korábbi zöldtúrákról itt olvashatsz:

Mecseki Zöldtúra (Kisvaszar - Mecsekpölöske - Magyarszék)