2019. szeptember 21., szombat

Cinege túrák. Zamárdi kör 2019


2007-ben rendezték az első Cinege túrákat Siófok rajthellyel. A legnagyobb gond mindig is az volt, hogy nem körtúra, mivel a Cél Zamárdiban volt. Több távval is próbálkoztak, 10 - 15 - 25 - 40 km-es rendezések fordultak elő. A leghosszabb kivételével mindegyik távot végigjártam, többször is. Idén már a 8 alkalommal vettem részt a túrákon, ezúttal őszi rendezés volt. Korábban április végén voltak a Cinege túrák. A 40 km-es táv gyorsan megszűnt, azért arra sok rendező és jó útvonal is kell, amit részben a Ságváriak vettek át. Ezúttal már 5. alkalommal indítottak egy körtúrát is aminek a rajt/cél helye Zamárdiban van az általános iskolában.

Nem volt rossz döntés a körtúra rendezése, a rendezőktől kapott információ szerint 56 fő indult ezen a távon, ami a teljes részételi létszám kb. harmada volt idén. Gyönyörű túra idő volt mégis kevesen voltunk. 
Idén én nem terveztem be egy teljesítménytúrát sem, elég a kék és néhány közelebbi egyesületi túra. Külső-Somogy viszont hiányzott. Szeretem ezeket az erdőket azokat a látnivalókat amiket itt találunk, sok éve már, hogy jelzéseket is festettem erre, túramozgalmakat, teljesítménytúrákat gondoltam ki, hogy mások is jöjjenek, megismerjék Somogy egyik legszebb részét. A Fejérkőtől Tündérvölgyig és a Zamárdi IVV túramozgalmak kódjait lassan benövi a gaz,  bár még mindegyikből lehet találni. Több jelzett út megszűnt, és az összes Szamárkő - Fejérkő teljesítménytúra is már csak szép emlék. Sajnos napjainkban mindenki csak kapni akar adni nem. Ja, hogy egy rendezéssel munka is van? Ez az ami a Balaton parti természetjárókból lassan kifogyott, már akiben volt.


A Cinege túrák még élnek, megnéztem mi változott? Gyakorlatilag ezen a távon csak az ár.  2008-ban a hasonló távon 500 Ft volt a nevezés, MTSZ kártyára 100 Ft kedvezménnyel. 2016-ban ugyanez a Zamárdi kör már 900/800 Ft volt. Most 1100 Ft és nem volt MTSZ kedvezmény sem.  400-ról 1100-ra drágult a túra de ennek nyilván oka is van, bár elég sok szponzor szerepel az itineren.




Négy fős kis csapatunk gyorsan benevezett, majd Zamárd emlékkeresztje volt az első ellenőrző pont,a pontőrök ezúttal sem a kereszthez települtek így a túrázók gyakorlatilag észre sem vették, hogy hol a kereszt! Vizet lehetett kapni. Kedves túratársakkal is találkoztunk, náluk nem csak víz volt.

Zamárdi nevezetes Vaskeresztjéhez már szép erdei út vezet, itt is gyorsan megvolt a pecsételés, almát és vizet lehetett vételezni.




Próbaképpen megkérdeztem a pontőröket, hogy mit tudnak az ott álló kopjafáról - nem kellett volna. Azért a hagyományokat amiért a kereszt és a kopjafa oda került nem kellene hagyni elveszni. Persze ez csak az én hülyeségem. Első a teljesítmény,  az izom agy,  na és  a foci!





A Vaskereszt után leereszkedtünk az erdészeti útra ami egy kiváló biciklitúra útvonal is lehetne de én nem biciklizem.  A bagoly odúk is megvannak még  és a pontőröket is megtaláltuk akik  Horváth József vadász emlékkövéhez települtek.





 Itt egy egész finom nápolyis csokit kaptunk. A Római-út mellett rengeteg volt a ringló, más neve is van de az nem publikus.




A kilátóhoz persze felkanyarodtunk és megkaptuk az utolsó pecsétünket majd a Szamárkőhöz mentünk. Ez a hely is mindig tetszett és még az IVV kód is megvan, csakúgy mint a faluháznál.





Aztán besétáltunk az iskolába megkaptuk a kitűzőt és az oklevelet, ettünk zsíros kenyeres és lekváros kalácsos  szendvicset, ittunk szörpöt, szódavizet, stb.



  Kis pihenés után indultunk geoládát keresni ugyanis egy mozgó láda éppen Zamárdiba érkezett. Joli meg is találta.

A lányok még keresgéltek mást is kisebb nagyobb sikerrel de aztán végül is biztonságban hazaértünk. Köszönöm a lehetőséget, hogy elvittetek és újra régi kedvenc erdőimben túrázhattam.
    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése