2015. november 28., szombat

Zselickisfalud - Kardosfa - Ropoly - Töröcske (GYEM)

Elérkezett az utolsó túra is a METEOR TTE Gyalogolj az egészségedért sorozatában. Ez valójában a 13.-as számú - korábban a rossz idő miatt elmaradt - túra volt. Bonyolította a dolgot, hogy közben beindult a vadász szezon és emiatt menetirányt is kellett változtatni.
A hajnali havas eső sem növelte nagyon a túrakedvet de Gabi vezetésével a 11 fő elindult az első havasnak ígérkező túrára ezen a télen.
Zselickisfaludig buszoztunk, megnéztünk egy szép cicát, a bezárt kocsmát majd a kéktúra új pecsétjével a túrajelentés is hitelesítésre került és a Lobokai túraút kőszórásos - emiatt könnyen járható - útján kezdtünk bele a túrába.
A terep emelkedett a hó esett és a táj erősen ködbevesző volt.
A dombtetőre felérve az első hógolyózást is megejtettük a lányok buzgón mosakodtak a szépítő hatású első hóban de talán még kevés volt.
Megnéztünk néhány tanösvény táblát, az új kéktúrás információs és irányjelző táblák is jó sűrűn vannak erre felé és még beton útjelző oszlopot is láttunk - hol másutt mint az erdőben - ahol bőven van mire festeni!
A Millenniumi Emlékhársakkal is megismerkedtünk majd egy esőbeállónál a túrafüzeteink is hitelesítve lettek le is adtam, 16-ból 13 túrán tudtam részt venni.
Kardosfán a szarvast már "betakarták", kicsit melegedtünk, néhányan kávéztak, majd az aszfalton mentünk tovább a Zselici Csillagparkba.
Kis kitérő a kékről de már messziről látszik a kilátó a fák felett.

Megnéztük alulról, - volt aki felülről - kilátás nem igazán volt ahogy mesélték, én inkább megkerestem az itteni geoládát és tovább utaztattam benne egy világjáró geocoint amit egy korábbi túrán a Csipány-forrástól hoztam el.
A sok táblával kísért aszfalton vezet tovább a kéktúra, itt lenne lehetőség legalább a Csillagpark  - Dugás-kút - Ropolyi-tó szakaszon az aszfalt kiváltására egy nagyon szép erdei úton ami jelenleg a Sefag tanösvényének része.
A tó környéke szépen rendezett, Ropoly-pusztánál a pirosra is rákanyarodtunk az információs tábláig, a DDP dobozkában sok nyalóka volt de olvashatatlanra elázva.
 Megemlékeztünk a Ropoly - Kaposvár erdei vasútról az olasz temetőről majd lassan elhagytuk az aszfaltot és egy jól járható gyalogútra kanyarodva a postakocsi út felé indultunk.
A régi postakocsi út olyan volt amilyennek esőben és forgalmas időben lenni kell.  Délelőtt hallottuk Töröcske felől a vadászat hangját, ezen a szakaszon pedig több terepjáróval is találkoztunk, már visszafelé jöttek és persze jól felszántották az utat.
 Mivel nagyon korán volt még a túravezető úgy döntött, hogy Simonfa helyett Töröcskére megyünk és onnan buszozunk haza így nem kell annyit várni.
Következett tehát közel 6 km dagonya, és csúszkálás és ennek az utolsó 2 km-e nagyon gyors tempóban, mivel a sárga sáv csúszós volt ott nem ereszkedtünk le a faluba. Helyette a régi sárgán mentünk tovább - amik nem lettek leszürkítve - és a Kertbarát telkek végénél lévő buszmegállót céloztuk meg.
A "rohanás" következtében elértük a 13:53-as járatot a normál tempóban is elérhető busz fél órával később jött volna.
17.6 km-után ez a vége nem esett jól, de talán nem ártott az egészségemnek sem.