2017. november 11., szombat

Zöldpont őszi gyalogtúra a Töröcskei-tó körül

Hiányzott már az erdő csendje, illata, színe. A két hónapos kényszer pihenőm remélhetőleg lassan a vége felé  jár. Szeretem ezt a novemberi túrát amit a Zöldpontos fiuk/lányok szerveznek, mindig van valami érdekessége. 
 2016-ban bőrig áztunk és utána megkaptam a 100%-os - 16 db-os - teljesítésért a legnagyobb kupát. Ez évben kevesebb lehetőségem volt túrázásra főleg év elején, őszre meg lesérültem de így is volt sikerélmény. 
A túrára korán terveztem az indulást  mert ködös képeket is akartam készíteni, ez be is jött. A nevezés gyorsan ment a 400 Ft kedvező , bár a korábban megszokott tombola sorsolás ezúttal elmaradt. Kaptam helyette olyan őszi színeket amit nem mostanában láttam.  


A reggeli ködben a város széli kutyák jól megugattak, de csak hangjuk volt. A gátnál jártam amikor a ködön át megláttam a Nap korongját majd a sugarai is elértek. 

Nem igazán lehet a színekről mesélni akit érdekel nézze meg. Sár nem volt, a korai indulásnak köszönhetően láttam őzeket, nyulat, fácánt és egy jól lestrapált “hidat” a Töröcskei-patakon. 


Itt egy kicsit bénáztam de az átkelés sikeres volt és csak kevéssé sáros. Az öreg tölgyek bükkök mellett vezető ösvény , a sok színes levél szintén  nagyon szép volt. 




Ezen az oldalon is sokat fényképezgettem, majd a Vackor tanyához kellett betérni pecsételtetni a papíromat.



Ezen a szakaszon néhány futó hölgy és úr elkerült én meg átkelve a gáton szépen vissza sétáltam a célba. Egy harcias, kis fekete, puli szerű eb kijött az útra hangosan gratulálni de szerencsére nem tartóztatott sokáig. 

Picit már fájt a lábam így már igyekeztem a végére érni. Az iskolában még javában folyamatban volt a rajtoltatás amikor vissza értem de aztán én is beérhettem. 


A kupámat is megkaptam, így a lehetséges 4 méretből 3 már megvan, talán jövőre teljes lehet a sorozat. Idén csak 15 db túra volt a Somogy megye teljesítménytúrázója sorozatban így továbbra sem tudta senki beállítani a múlt évi 16 db-os rekordomat. :-)
Köszönöm a rendezést, és köszönöm ezúton is Laky doktor segítségét hiszen ha ez elmúlt hónapban nem “kalapálja” össze a lábamat akkor ez a szép túra is kimaradt volna.      



Hazafelé még sétáltam egy kicsit a Cseri-parkban, hogy miért azt talán nem kell részletezni. Ha valóban szétverik - aminek már komoly nyomai vannak - veszíteni fog vele mindenki, de főleg a város.

Még több fotó, katt a kis képre:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése