2015. november 5., csütörtök

RP-DDK Zselickisfalud - Szenna

Híre jött, hogy Somogyba is megérkeztek az új, egyedi rajzolatú kéktúra pecsétek.  Nagyon szép, napos, őszi idő ígérkezett így gondoltam megnézem, milyen is az új pecsét és doboz rendszer. A Zselickisfalud - Szilvásszentmárton - Patca - Szenna szakaszt jártuk be a két végén a VÁNDOR turistaház pecsételő helytől a VADÁSZ Presszó pecsételő helyig.  Zselickisfaludon Szép Józsiék a ház körül szorgoskodtak de pár szót azért tudtunk váltani.
Az új pecsét az utca végén az információs tábla oldalára van felszerelve. A rozsdamentes acél dobozkán a megszokottnál talán gyengébb láncon lóg a szép új pecsét ami a turistaházat ábrázolja.
Mivel negatív pecsétről van szó azt nagyon be kell tintázni akkor kapunk szép lenyomatot, párnát vinni kell. A turistaház kerítésének belső oldalán a kis dobozkában most is sok nyalóka található, ha esetleg a pecsét 'nem lenne elérhető'.
Végigsétáltunk a falun, ahol a templom előtt nyílt wifi lehetőség is van, - talán a polgármesteri hivatalból - , élve a lehetőséggel le is kértem a telefonomon egy geoláda adatait amit elfelejtettem korábban de így volt lehetőség a keresésre a későbbiekben.
Átsétáltunk Szilvásszentmártonba itt már találkoztam egy új kéktúrás jelzőtáblával is, bár sok értelmét nem látom itt elhelyezve. Pozitív dolog, hogy az egykori bolt/kocsma épület felújítás alatt van talán megnyílnak majd ezek az intézmények hamarosan.
A mély horhós úton sétáltunk fel a szőlőhegyre. Ismeretes, hogy 2 éve még megszüntetésre volt jelölve ez a szakasz. A megyénk természetbarátainak összefogásával sikerült megakadályozni ezt a merénylet tervezetet amit végül is semmi sem támasztott alá azóta sem. A Rockenbauer Pál Dél-Dunántúli Kéktúra erre lett kijelölve, felfestve, jó helyen van ez így.
A dombtetőn szép napsütésben haladhattunk tovább majd lassan beértünk az erdőbe. A késő őszi színekben nagyon szép volt az erdő az út lassan ereszkedni kezdett és a Katica Tanya ronda kerítései mellett lassan leértünk Patcára.
Barátságos birkák és kecskék is voltak erre de az út másik oldalán a színes fák jobban tetszettek.
A buszfordulónál egy új kéktúrás 'karácsonyfa jelzőtábla' került elhelyezésre. A legfelső táblán olvasható, hogy a Mátyás király kútja 4,7 km és a kék sáv jelzésen kell menni.
Ezen azért érdemes elgondolkodni! A távolsággal nincs baj, az annyi amennyit írnak csak éppen a kékre fonódó zöld sávról le kell térni kb. 1,7 km után és a további 3 km-t már csak a ZÖLD sáv jelzésen kell megtenni, tehát aki abban bízik, hogy a kéken ott vizet talál téved! Ez durván félrevezető információ, hiszen oda - vissza 6 km kitérés a nagy semmibe azért meggondolandó, hiszen lényegesen közelebb van tovább menni le a faluba.
Piros=tábla helye, Zöld=letérés a kékről a zöldre, Kék=a forrás helye
A dilettantizmus által elszenvedett megdöbbenésünket egy ebédszünettel mulasztottuk el.  Nem egyedi eset ez, olvasva a turista médiákat több hasonló helyzetről számolnak be a túratársak! A facebook OKT-s csoportban sok hasonlót találhattok!
Az egyik vendégház előterében a kényelmes padok és asztal mellett pihentünk egyet majd tovább indultunk egy kis Patcai városnézésre. A kis falu olyan mint máskor.
A templom után a régi tűzoltó kocsinál bekanyarodtunk az erdőbe, pontosabban a gyönyörű őszi színekben pompázó erdőbe.  Nagyon nem mindegy!
Gyorsan megérkeztünk a Csipány-forráshoz melyről már korábban hírt adtam, azóta a híd is elkészült mellette, a forráshoz viszont itt sem egyszerű lejutni, a sok millióba sajnos már nem fért bele az a három lépcsőfok.
A forrás üzemelt, a vize nem bevizsgált de a közelében nincs mezőgazdasági művelés, állattartás, illetve lakott terület sem -  így feltehetően  iható.
Van itt egy geoláda amit könnyen megtaláltunk, már szép ösvény vezet hozzá, volt benne egy szép geocoin amit elköltöztetésre kivettem.
Az erdőből ezután enyhe emelkedőn lassan kiértünk a Szenna feletti szántóföldek szélére majd az országútra ami a faluba vezetett.
Itt még elmentünk a Vadász Presszóhoz ez volt eddig is a pecsételő hely de most a zárva tartás sem probléma  a pecsétes doboz az épület melletti fedett padok, asztalok egyik oszlopára van szerelve és most szépen üzemelt.
A rajzolata a skanzen haranglábját ábrázolja.  Egy pillantást még vetettünk Zóka Peti Lidi néni házára és már jött is a busz amivel néhány perc alatt hazaértünk.
Megnéztem mindkét QR kódot is, mindkettő egy nem létező oldalra mutat, ugyanarra mindkét helyen: http://dunantulikek.hu/ddk03.html  Ha nem működik akkor a hiba nem biztos, hogy az ön készülékében van.
Szép, őszi, színes túra volt és még sértetlenül láthattam az új dolgokat ami a kéktúra fejlesztésből erre a szakaszra jutott, reméljük a pecsétek hosszú életűek lesznek, a félrevezető táblákat pedig inkább le kell szedni.

Még több fotó katt a kis képre:
RP-DDK Zselickisfalud - Szenna

1. No a vén küllősszemű nyavalyás vakhangya...
    Neki még a bivalyfoshoz is dukál a rózsaszappan, hogy bő habbal kezet mosson oszt úgy habzsolja :D
    Hát nem igazat mond neked az a tábla az adott pozíción?
    Hát de.
    Ha már arra jártál, Szilvásszentmártonon is kukelláztad, hogy ki van írva a Mátyás király kútja. Ott a kék sávval a zöld négyzet fonódik, még csak nem is az oda vezető zöld sáv. Ott mit írtál volna a görvélyes hónod aljával?
    Persze, hogy menj tovább a Kéken, amúgy meg 4,6 km-re lesz amonnan!
    Mindenki nézi a térképet, láthatóan Te is nézed.
    A Kékkör a gerinc útvonal.
    A táblák azokat a helyeket mutatják, amik a közelben vannak és érdemes lehet ismerni őket.
    Te kihagynád egy sátorverés erejéig - mondjuk mert éppen nem akarsz a faluban fizetni?

Nem csak cammogni kéne ám mint valami élő agyhalott ostoba barom a csúzos térgyeddel.

2. Köszönöm az érdemi választ és magyarázatot. Nyilván olyan személytől származik aki érdekelt abban, hogy a kihelyezett táblákkal kapcsolatos észrevételeket megmagyarázza és ha kell véleményével megvédje. A magyarázat ugyan nagyon nem életszerű mert ha valaki sátrazáshoz 6 km kitérőt tesz azzal valami probléma van. Először azt feltételeztem, hogy olyan személy véleményét olvashatjuk aki természetjáró, de ismerőseimmel és más fórumok olvasóival megosztva ezt a 'betű halmazt' - mivel másnak nem tudom minősíteni - azt kell mondanom tévedtünk. A természetjárók, túrázók rendelkeznek annyi intelligenciával, hogy ilyesmit nem írnak le és nem menekülnek egy 'névtelen senki' bőrébe. Mondanám, hogy szép erdőt mezőt kívánok de inkább nem, ilyen lényeknek nincs helyük az erdőben!

3. Egy rakás szar az összes tábla, szar minőségben és téves hamis vagy egyáltalán nem közölhető információkkal: sokszor egyáltalán nem látogatható területeket jelölnek meg célként, vagy olyan idegenforgalmi barlang aminek a táblán lévő neve évtizedek óta(!) nem használt előtte is csak zárójelesen. Kő bunkó társaság volt, aki a világ másik végéről valami 70-es évekbeli adatforrásból hasraütésszerűen dolgozott.