2011. április 28., csütörtök

Balaton körtúra 2/2 és 3. szakasza

Alsóőrs - Balatonfűzfő

A Balaton körtúra folytatását ezúttal is az igazoló füzetben megadott szakasznál hosszabbra terveztem. Így előbb elfogy. Logisztikailag a Kaposvár – Győr közötti autóbuszjárat nagyon alkalmas ennek a szakasznak a megközelítésére. Balatonfűzfőig lehet vele menni majd szinte azonnal van csatlakozás Alsóörs felé. Az útvonalon elég sokat agyaltam, hogy minden kötelező érintőpont benne legyen és mégis figyelembe tudjam venni a helyi adottságokat is. Így aztán az ajánlott útvonal helyett egy másikat dolgoztam ki, amiben nagy segítség volt a turistautak.hu térképe. Alsóőrs felől indulva a leírás sem kedvezett mivel az a másik teljesítési irányra vonatkozik.
A vasútállomáson gyorsan megkaptuk a pecsétet majd a Somlyó-hegyi kilátót céloztuk meg az emelkedő nem vészes gyorsan megtaláltuk „fotózkodtunk” és mentünk tovább. A szépen kialakított szikla színház után az erdőben egy geoládát is sikeresen begyűjtöttünk, benne egy szép Geocoinnal. A Csere-hegyre már egy kicsit több volt az emelkedő de azt is sikeresen bevettük. Az Egykori Horthy majd Szabadság kilátó nagyon látványos. A tövében kis kiállítás is megtekinthető és a láncra vert kutyus is örömmel fogadja a jutalomfalatokat ebédünkből. Itt is van geoláda az is meg lett és ebben pedig egy újabb utazót egy Travel Bug-ot találtam. Az erdőn keresztül ismét ereszkedni kezdtünk és Balatonalmádi vasútállomást céloztuk meg itt is gyorsan megkaptuk a pecsétet. Elméletileg ezzel a 3. szakaszt teljesítettük de az egyéni útvonal miatt még meg kellett keresnünk az Óvári Messzelátó dombra épült kilátót is és persze az alatta álló vasúti emléket is jól megnéztük.
A túra során ebből a kilátóból volt a legnagyszerűbb a látvány , a Balaton K-i medencéje nagyon szép.
Kicsit körülnéztünk a környező vörös homokkő szikláknál is a tanösvény elején majd ismét ereszkedni kezdtünk szerencsére nem sok szintet vesztettünk, mert még előttünk állt a legnagyobb emelkedő.
Jelzetlen utakon céloztuk meg az Almádi felett magasodó hegycsúcsot. Hát ez eléggé húzós volt, kapkodtam is rendesen a levegő után de végül is szép erdős fennsíkra érkeztünk, majd egy meredek ösvényen feljutottunk az Ember-szikla tetejére is. Itt is elkészítettük az igazoló fotókat majd egy sziklás nagyon látványos ösvényen újabb hatalmas sziklafal mellett ereszkedtünk le a Malom-völgybe.
A kanyargós, csobogó kis patak mély völgye peremén haladtunk tovább a sűrű erdőben és ismét Balatonalmádi területére érkeztünk bár ezt a településrészt inkább Vörösberény néven ismerik. Gyönyörű Árpádkori erődtemplomát is megnéztük majd siettünk tovább túránk végcélja a Balatonfűzfő vasútállomás felé. A felhők egyre sötétebbek voltak felettünk így aztán egy rövid távon még nagyobb sebességre kapcsoltunk de végül is sikeresen megkezdtük az esőkabátok tesztelését, amihez egy kellemes zápor segítségét vettük igénybe. A vasútállomás épületében szépen kiteregettük magunkat és megszáradtunk, majd a már reggel is igénybevett járattal autóbusszal utazhattunk haza.