2015. április 22., szerda

Deseda Kalanderdő

Vajon mit takar ez a jól hangzó név? Hát elmentem és - igaz csak részben - de megnéztem. Úgy tűnik, hogy három nagy területre koncentrálódtak a fejlesztések, természetesen lehet, hogy nem jól láttam de a benyomásom ez volt.
- Először a már sokszor látott arborétumba mentem. Érdeklődéssel közelítettem a nagy beton kockához , nem tudtam mi az ott a híd előtt aztán kiderült, hogy ez a felújított forrás. Mindenesetre meglepett a látványa.
Nézzétek meg és alkossatok róla véleményt. A hullámos hídon átsétálva a játszótéren néztem körül, a régi játékokat megjavították és van új is.
Mint gyakorló nagypapa ezeket jó előre fel kell deríteni. Az arborétum útjainak egy része kőszórásos, murvás  terítést kapott, csapadékos idő után ez praktikusabb.  A 'főutca', mely végigvezet a teljes területen a felső kapuig szintén lényegesen megváltozott.
Az alján a kis házikó környékén fa burkolat van. Nem tudom miért, nem az én dolgom csak nem értem.
Nagyon nem tetszett viszont, hogy a széles és korábban füves főútvonalat kigyalulták. A jó magyar anyaföld ugyan szép látvány de egy eső után abban dagonyázni? 
Nekem úgy tűnt, hogy talán még nincs készen de hát már ünnepélyesen át is adták. A P+ jelzést követve a felső kapunál NY-ra fordultam majd leérve a vízparton jöttem vissza a hídhoz. A növények neveit kis fa oszlopokon fogják majd bemutatni.
Azért majd mert a névtáblák nagy többsége még nincs felszerelve.  Szóval így néz ki most az arborétum, összességében jó lesz ez. Érdemes kimenni. Kicsikkel csak a játszótérig de akit a sok örökzöld is érdekel tehet egy jó nagy sétát is.
 
- A Gombási erdő részen a tó felett most tanösvények létesültek ezeket nem néztem meg, majd legközelebb. A tájékoztató táblák alapján érdekesek de inkább az iskolás korosztálynak.  
 
- A 67-es út NY-i oldalán a régi tanösvény helyén létesült az igazi kalanderdő.  Ezt mindenképpen fel akartam deríteni, hiszen az előzetes információim szerint ezek gyerekbarát létesítmények.
Sajnos az utat itt nem javították fel, a vízparton csak földút vezet ami száraz időben esetleg személyautóval is járható de a kijelölt parkoló az országút mellett van és a már máshol is megszokott tábla is ide került.
A fedett pihenőt felújították és pottyantós is készült ide. A nagy atrakció, a Madár megfigyelő és kilátó nekem kb. 10 perces gyaloglással volt elérhető, gyerekekkel ez lényegesen több és babakocsival csak terepmódban közelíthető meg.
 
Útközben sok ilyen szerkezetet láttam, nem jöttem rá, hogy mik  ezek!
 
Ez lenne a madármegfigyelő és kilátó a tóra.
 
 
Most még szép, jó érdekes. A tájékoztató táblák is szépek, informatívak. Talán azért tették ilyen messze, hogy tovább tartson. 
 
 
Vissza sétáltam a parkolóig, és innen É-felé az emelkedőn indultam el. Itt található a két játszótér, ezek a városból is ismert új játszótéri berendezések, csak erdei környezetben elhelyezve. 
 
 
 
Két terület van az egyik a kicsiknek kb. 4 éves korig a másik pedig a nagyobbaknak. Jelenleg a játékok közötti közlekedés nem a legjobb mivel az egykori erdei aljnövényzet csonkjai kis hegyes ágak formájában ott maradtak.
 
 
 
Ez felnőtteknek nem annyira gond mint a néhány éves csak szaladva közlekedni tudóknak. Mind két játszótéren egy azaz 1 db asztal van kettő paddal! Ez borzasztóan kevés! 
Ha a tervező ugy gondolta, hogy egy időben csak egy család használja majd a játszóteret akkor persze rendben van a dolog. Ezen érdemes lenne elgondolkodni. 
Láttam néhány nagy gépet ácsorogni a környéken ezek nyilván csak véletlenül voltak arra hiszen itt már minden készen van, átadásra került. A kalanderdőnek ez a része is tetszett, csak az a madárnéző hely ne lenne olyan messze, vagy lenne jobb út. 

2015.április 22.-e volt, a Föld Napja, de valójában sokkal nevezetesebb nap ez hiszen első unokám  -  Boglárka - ezen a nevezetes napon született. Sajnos most nem lehetett velem hiszen éppen 'munkatársaival' a Cicásokkal ünnepelt de majd visszajövünk ide együtt is :-)  Sok boldogságot Bogica! 
Hát ilyen a Kalanderdő egy nagypapa szemével.

Még több fotó, katt a kis képre!
Deseda Kalanderdő

Néhány nappal később élet költözött az erdőbe:
Desedai kirándulás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése