2014. augusztus 2., szombat

Simonfa - Töröcske

Véget ért a nyári szabadságom, az unokás hónap lezárult és itt volt az ideje, hogy egy kicsit kimozduljak az erdőbe.  A túra előtt kb. 12 órával egy csendes nyári eső vonult át a terepen. Nem tudtuk pontosan, hogy ez mennyire érintette az útvonalunkat, de mint kiderült gyakorlatilag semennyire.
Reggeli buszunk pont a Kecskeháti erdészház felé vezető útelágazásnál  tartott egy kényszermegállót így a túrát onnan indítottuk.
Csak halkan jegyzem meg, hogy ha egy túra kiírásban az van, hogy a túra Simonfa 67-es úti autóbuszmegállótól indul akkor induljon is onnan! Nem tudhatjuk, hogy a nyilt túrán ki akar még csatlakozni. Túravezetői ismeretek első óra, még a kettes szint alatt!
A régi erdészház felé ballagva már láttuk, hogy az út porszáraz, a szép öreg erdőben a kék jelzést követtük. A Kék + jelzés elágazásánál a pihenőhelyen rövid megállás majd elkezdtünk leereszkedni a Pölöskei-rétre.
Szeretem ezt a szép völgyet még a múlt évezred 80-as éveiben festettem erre piros sáv jelzéseket, ma már semmi nyoma egészen másfelé megy. A réten a kék sávot követtük majd a húzós kaptatón indultunk felfelé a postaút irányába. Rengeteg volt a virág a réten, a gomba az erdőben nekem a látványuk tetszett akit érdekel a fajtájuk nyilván ki tudja nyomozni.
A postaútra felérve a kék sáv Ropoly felé kanyarodik , mi a kék kereszten Töröcske felé indultunk. Ebben a kereszteződésben is van egy új fedett esőbeállós pihenőhely, padokkal, asztalokkal. Köszönjük!
A postaúton itt ott néhány kisebb pocsolya jelezte, hogy valahol itt lehetett az eső széle tegnap, gond nélkül haladhattunk az árnyas öreg fák alatt.
Az út szélén öreg eperfák, hatalmas korhadó, törött hársak jelezték, hogy bizony ez a postaút volt valamikor a Kaposvárról Dél felé vezető országút melyet az öregek szegélyeztek.  Ha érdekel a postaút története, legendái akkor itt olvashatsz róla!
A csalánból éppen csak kilátszó fa keresztnél a sárga sávon egy mély horhóban ereszkedtünk le Töröcskére ahol pár perces várakozás után buszra szálltunk és gyorsan hazaértünk.

Köszönöm a túrát.

Még több fotó katt a kis képre: