2013. július 22., hétfő

Amikor a kör bezárult!

Badacsony – Gulács – Tóti-hegy – Salföldi kolostorrom – Ábrahámhegy
Táv: 20 km, Szint: 850 m

Azt mondták az időjósok, hogy melegszik az idő, én pedig hittem nekik ezért aztán hajnali 1/2 4-kor elindultam a Balaton körtúrám folytatására abban bízva, hogy ezen a napon még fehér embernek való idő lesz és a korai indulás is segít. Ezt a szakaszt amolyan csemegének szántam hiszen ezzel számomra bezárul a kör azaz a nap végére körbe gyaloglom a Balatont úgy ahogy azt a túramozgalom kitalálói kigondolták.

Fonyódon csatlakoztam Gizihez így együtt érkeztünk meg Badacsonyba ahol elég sok időt elvesztegettünk a parkoló kereséssel, végül is vettünk egy napi jegyet 1300 Ft-ért és nekivágtunk a fölöttünk magasodó első célpontnak a Badacsonynak.
A reggeli kellemesen hűvös időben jól haladtunk és már 8 óra előtt a kilátónál reggelizhettünk nagyon kellemes időben. A 10-es szakasz bejárásakor tettem egy kitérőt ide, csak a kilátó kedvéért, akkor sem tetszett és most sem.

Pár perces pihenő, igazoló fotó és már ereszkedtünk is lefelé a hegy Északi oldalán a Kőkapun keresztül. Megállapítottuk, hogy ronda és tájidegen a lebetonozott kőfal de ez van lassan az egész OKT természet idegenné válhat és a vasárnapi turistákat fogja szolgálni.

A Köbölkúti bányász emlékműnél ismét fotós igazoló pont következett majd jól megnéztük következő célpontunkat ami már kicsit hegyesebb volt azaz következett a Gulács.

A terep szerencsére nagyrészt erdős és jól járható volt a hegy lábáig itt a kéktúráról letérve a csúcsra szerpentinező ösvényre tértünk át. Na ez már húzósabb volt hiszen a hegy elég meredek oldalán az út is ferde volt és a szárazság miatt nagyon poros és köves. Egy szép bazaltfal mellett azért megálltam fotózni de nagyrészt a lábam alá kellett nézni mert nem egy sétaút ez.

Aztán felértünk a csúcs kb. 15 személyes lehet de akkor már szorosan kell állni. Egy kedves család nem sokkal előttünk ért fel és buzgón kereste a geoládát amit végül is Dani a kissrác talált meg, gratulálunk a második találatukhoz, lesz ez még több is!

Ettünk, ittunk aztán nagy nehezen, botozva sikerült épségben leereszkedni. A kékre visszatértünk még egy kis időre majd egyre izgalmasabb kezdett lenni a következő célpont a Tóti-hegy. A zöld sáv jelzésre váltottunk, és ahogy közeledtünk látszott, hogy ennek a csúcsa még hegyesebb és teljesen kopár, na így is volt.

Szinte nyílegyenes út vezet a csúcsra ebből következik, hogy a meredeksége a lehető legnagyobb, aztán csak felértünk ide is, nem voltunk sokat a csúcson ez még kisebb területű mint a Gulács, igazoló fotó majd néhány kép a csodálatos körpanorámáról és elkezdtünk lecsúszni a hegyről.

Itt ott nehéz volt szintén kötelező lehet a bot használat de leértünk. A három nagyobb csúcs közül ez volt a legalacsonyabb de mégis ezt mondanám a legnehezebbnek mert a legmeredekebb, ez a szintmetszeten is látható.

Néhány öreg, romos pincét érintve a zöld jelzésről egy jelzetlen de jól járható erdei útra kanyarodtunk rá majd elértük a másik kék jelzést a Balaton-felvidéki kéktúrát és ezen haladva kapaszkodtunk fel a Csönge-hegy kettős kúpjai közül az északira. Ez nem meredek , jól járható erdei út de 700 m szint után már nem esett jól, aztán csak elértük a kettős kúp közti nyerget ahol a piros sáv jelzésen végre ereszkedni kezdtünk a Klastrom-völgyben.

Itt található az egykori hatalmas Pálos rendi kolostor romja mely nagyon szépen kiépített ( Salföldi kolostorrom néven ismert) Több kiránduló is volt itt hiszen autóval is megközelíthető de azért gyalogos túrázókkal is találkoztunk. Jól megnéztük fotózgattunk, megkerestem a geoládát is, ettünk ittunk és nekirugaszkodtunk az utolsó kilométereknek Ábrahámhegy felé. Nagyon poros homokos úton vezet a piros sáv de aztán füvesre változik majd elérve a szőlőket már aszfalton ereszkedtünk tovább egészen a központ közelében található boltig ahol sikerült feltölteni folyadék készletünket melynek egy részét , a dobozos részét – a bolt előtti padon gyorsan biztonságba is helyeztünk.
Szép és nem könnyű túra volt de megcsináltuk , délután már nagyon meleg volt de ezzel a szép Balaton-felvidéki szakasszal számomra egy túramozgalom ismét befejeződött, Ábrahámhegyen a kör bezárult , a közel 400 km-es útvonalon, a kiírók által meghatározott módon és az összes előirt pont érintésével sikeresen körbe gyalogoltam a Balatont.

Balaton körtúra 9. Badacsony - Gulács - Tóti-hegy - Salföldi kolostorrom - Ábrahámhegy