2011. július 10., vasárnap

OKT50 Dorog-Piliscsaba

Egy "jót aludtam" az előző napi ságvári túra után és hajnali 3-kor frissen, vidáman ébredve indultam Dorog felé. Ebben azért van némi kis túlzás, nem sokan lehettek akik messzebbről jöttek.
Sok mindent kellett figyelembe vennem mielőtt eldöntöttem, hogy részt veszek ezen az OKT50 szakaszon, számítottam negatív hatásokra és ezek be is jöttek de azért nagy részét, - ami rajtam múlt - sikerült leküzdeni. Az egész ország a saját levében főtt ezen a napon, de nekem úgy tűnt, hogy ez a nap nem volt olyan meleg mint szombat, pedig valójában ahogy este hallottam melegebbre sikerült.
Jó logisztikával Piliscsabára autóztunk, innen a légkondis kényelmes vonattal gördültünk be Dorogra, a vonaton már több túrázóval is találkoztunk, minden korosztályból.
Az állomáson Horváth Zoltán vezényelte a hivatalos regisztrációt, osztotta a pecséteket a túrafüzetekbe, Máté István pedig az MTSZ-hez tartozó regisztrációt és árusításokat végezte.
Reggel 8-ra végeztünk is és egy csoportkép után elindultunk Horváth Zoli 77 embert számolt meg erre a napra az induláskor.
Tetszett a szervezésben, hogy legalább két túravezetővel zajlott a túra így mivel volt söprű akik lassabban haladtak azok sem vesztek el! Tulajdonképpen azért is csatlakoztam be erre az egy napra, hogy tudjam mire számíthatunk a 3 napos Csereháti túránkon. Ha ott is minden ilyen rendszerben megy akkor nem lehet probléma.
Szóval szép hosszú libasorban vágtunk neki az útnak Kesztölc felé, itt a kocsmában folyadék pótlás, majd a szép napsütötte sziklák alatti ösvényen felfelé haladtunk a hegyoldalban.

Nem fáztunk az tény. Kb. fél óra alatt elértük az erdőt itt az árnyas fák alatt ugyan nem volt sokkal hűvösebb de azért elviselhetőbbek voltak a körülmények. Klastrom puszta elején a nyomós kútnál nagy fürdést rendeztünk - külsőleg - , majd szemben az út másik oldalán is, de ott már belsőleg. A társaság eleje és vége között kb. egy óra volt már a különbség, itt egy hosszabb pihenő volt beiktatva, és szükség is volt rá, főleg a meleg miatt, és különben is fölösleges sietni ha bőven van időnk. Ettünk, ittunk, napoztunk majd az erdei úton indultunk tovább Piliscsév felé.
A hegy lejtős oldalán szép virágos rét szélén vezetett az út ebből következett az is, hogy napsütésben ereszkedtünk lefelé, majd a mélyútra térve dagonyázni kezdtünk mert az út közepén, szélén majd mindenhol egy vízfolyás haladt velünk együtt Piliscsévre, talán valami túlfolyóból származott a hegyoldalban,mert nem patak szerű volt.
Természetesen Piliscséven is volt frissítő pont szerintem vasárnap kora délután nem volt még ennyi ember abban az egységben :-)
A falut is megnézve nekiindultunk az utolsó emelkedőnek ami nem meredekségével hanem inkább homokosságával maradt meg bennünk. Azért csak felporoszkáltunk ezen is majd a másik oldalán lassan de biztosan leereszkedve egyre közelebbről hallottuk a kutyák ugatását, azaz megérkeztünk Piliscsabára.
A vasútállomásnál a hivatalos túra véget ért, három óra előtt már ideértünk, legalábbis a csapat eleje, a vége az 4 körül volt várható. Itt is pecsételés, emléklap osztás és egyéb ceremóniák történtek.
Kicsit szétrázódott a csapat ezen a meleg napon, de minden bizonnyal a jelenlévők nagy része elment még a temetőbe is, hogy lerója tiszteletét az OKT első teljesítőjénél Horváth Józsefnél, kinek fia nagyszerűen szervezte meg ezt a napot és minden bizonnyal a többit is. Innen már Pest megyébe érkezett az OKT50. Autónk már nagyon indult volna haza de azért
mi is elmentünk a temetőbe, megnéztük a szép emléktáblát amit a Lokomotív Turista Egyesület állított és avatott fel ezen a napon.

Az emléktáblához Kék kereszt jelzésű turistaút vezet a temető kapujától és a 4. jelzésnél van Horváth József nyughelye.

A nehézségek ellenére szép túra volt köszönjük az MTSZ-nek és a Komárom-Esztergom megyei Természetbarátoknak a szervezést és a vezetést.

OKT50 Dorog - Piliscsaba.